— 废萌 —

7 Years - Lukas Graham -

不造占什么tag了,随便打了几个ORZ

一开始听到这首歌的时候马上就想到火影里的各种人物,太子夫夫,卡卡西,宁次什么的,然后把自己虐个半死QAQ

尤其是想到玖辛奈对太子说话那一段,想到以前美琴麻麻对佐助的宠溺,想到卡卡西33和父亲一起的日子,还有宁次失去的父亲……如果这一切都没有发生的话,会如同歌词一样,听从爸爸妈妈的教诲,拥有一个幸福的家庭,会交很多朋友,等到了60岁,或许尝遍人间冷暖,或许膝下儿女成群幸福安康。可是没有如果……太子你一定要好好爱太子妃啊QAQ

然后想到自己,被歌词里的一句

Soon I'll be 60 years old, my daddy got 61

很快我已花甲之年,父亲大我一岁

虐瞎QAQ


不过转念一想我7岁还在玩泥巴,11岁在考虑上清华还是北大(手动再见


感叹一下,过一会更文~

以下是歌词:

Once I was seven years old, my momma told me,

七岁的时候 妈妈告诉我

Go make yourself some friends or you'll be lonely.

多去交朋友 不然你会被排挤

Once I was seven years old.

那时我七岁

It was a big, big world, but we thought we were bigger.

世界那么大 我们却都心高气傲

Pushing each other to the limits, we won't learn them quicker.

挑战着自己的极限 因为想要学得比谁都多

By eleven smoking herb and drinking burning liquor

11岁就能熟练点烟 喝着烈酒

Never rich so we were out to make that steady figure

从未有富裕的生活 所以我们都打工挣外快

Once I was eleven years old, my daddy told me,

十一岁的时候 父亲告诉我说

Go get yourself a wife or you'll be lonely.

早点娶个老婆 不然你会孤独终生

Once I was eleven years old.

那时我十一岁

I always had that dream like my daddy before me

我经常梦到这些 正如父亲的耳濡目染

So I started writing songs, I started writing stories

于是我开始写歌 写着自己的故事

Something about that glory, just always seemed to bore me,

关于那些辉煌的过去 但我似乎已经厌倦那种岁月

Cause only those I really love will ever really know me

因为我最爱的 是那些懂我的人

Once I was twenty years old, my story got told,

廿岁那时 别人能留意我的歌曲

Before the morning sun, when life was lonely.

事业稳步前进 我却茕茕独立

Once I was twenty years old.

那时我二十岁

I only see my goals, I don't believe in failure.

我奔着成功而去 绝不相信失败

Cause I know the smallest voices, they can make it major.

我坚信即使星星之火可以燎原

I got my boys with me at least those in favour,

我还有一帮两肋插刀的兄弟

And if we don't see before I leave, I hope to see you later.

如果在离开前没能一一道别 但愿能和你们再见面

Once I was 20 years old, my story got told

当我二十岁 我的故事正被传颂

I was writing about everything, I saw before me

我记录着见到的一切 感知着未来的自己

Once I was 20 years old.

那时我二十岁

Soon we'll be 30 years old, our songs have been sold,

很快 我已是而立之年 我们的作品被四处传唱

We've traveled around the world and we're still roaming.

我们巡演世界 潇洒快意

Soon we'll be 30 years old.

那时我们都已过三十

I'm still learning about life

我还在学着人生的道理

My woman brought children for me

妻子为我生下可爱的孩子

So I can sing them all my songs

终于有机会跟他们唱我写的歌

And I can tell them stories

跟他们分享我的故事

Most of my boys are with me

大多数兄弟还跟我一起

Some are still out seeking glory

有些依旧为一夜成名而努力

And some I had to leave behind

而有一些 我不得不舍弃

My brother I'm still sorry

兄弟 实在对不起

Soon I'll be 60 years old, my daddy got 61

很快我已花甲之年,父亲大我一岁

Remember life and then your life becomes a better one

珍惜生活 这样它才会活得美好

I made a man so happy when I wrote a letter once

写给某人的一封信曾让他开怀大笑

I hope my children come and visit, once or twice a month

但愿子女们一个月还能偶尔看望下我这老头子

Soon I'll be 60 years old, will I think the world is cold

我很快就活到了60岁 那时我会不会觉得世间真的冷漠

Or will I have a lot of children who can warmme

或者我在颐养天年 膝下儿女成群

Soon I'll be 60 years old

那时我已是花甲之年

Soon I'll be 60 years old, will I think the world is cold

我很快就活到了60岁 我是否已尝遍人间冷情

Or will I have a lot of children who can warm me

或者我膝下儿女成群幸福安康

Soon I'll be 60 years old

那时我已是花甲之年

Once I was seven years old, my momma told me,

七岁的时候 妈妈告诉我

Go make yourself some friends or you'll be lonely.

多去交朋友 不然你会形单影只

Once I was seven years old

那时我七岁

Once I was seven years old

总角之宴 言笑晏晏


评论
热度(54)
  1. 共1人收藏了此音乐
只展示最近三个月数据